luni, 22 august 2011

La plimbare pe Strada Victoriei

    
          Echipei noastre consacrate i s-a adăugat şi domnişoara Dorina Prodan, fiica lui Dumitru Prodan, un negustor celebru al Târgu-Jiului, care a trăit chiar pe Strada Victoriei. Colaboratoarea noastră ne-a arătat locul unde au fost casa sa şi magazinele familiei şi  ne-a povestit cum era viaţa atunci, văzută prin ochi de copil.




Dorina Prodan: "Aici am locuit eu şi fratele meu."




          Am povestit apoi despre clădirile din acea vreme şi proprietarii lor. Multe dintre clădiri nu mai există astăzi, locul lor fiind luat de blocuri si institutii. Din fericire, o parte au supravieţuit demolării şi au fost renovate, rămânând mărturie vie a acelor vremuri apuse.




 
           Întorşi la Centrul de Memorie Comunitară, domnişoara Prodan ne-a arătat câteva fotografii de familie şi un ziar vechi, din anul 1933, în care era o reclamă pentru magazinul tatălui, negustorul Dumitru Prodan.





 


 










4 comentarii:

  1. Felicitari pentru realizarea prezentului site. Cunosc Tg-Jiul de 40 de ani. Daca doriti va pot pune si eu la dispozitie fotografii cu stra-strabunicul meu si familia sa, proprietar la acea vreme de croitorie cu 40 de angajati in Tg Jiu, precum si cu strabunicul meu care avea o mica cofetarie peste podul Jiului, cofetarie pe care a inchis-o odata cu rationalizarea din vremea razboiului. Intr-un capitol special, aceste poze, pot sa arate inclusiv vestimentatia orasenilor olteni din acele perioade. Casa strabunicului meu, care era ruda inclusiv cu Vatica Nicolaescu, mama regretatului regizor, Sergiu Nicolaescu, este si acuma in picioare pe strada Severinului in forma de acum aproape 100 de ani. Arjoca, despre care discuta o doamna, a fost fratele bunicului meu. Acesta si-a vandut restaurantul cu gradina pe care il avea in Bucuresti si si-a deschis altul in zona hotelului Gorjului. A fost nationalizat si demolat de comunisti. Din pacate farmecul ,,aristocratiei,, oltenesti, aflata in stare incipienta in acele vremuri, s-a disipat odata cu venirea comunismului si a disparut complet impreuna cu cladirile de pe Calea Victoriei pe care le-au demolat acestia. Bunica mea, Evantia Stroe-Arjoca, care avea o memorie prodigioasa si care s-a nascut si a trait 83 de ani in Tg Jiu, din pacate a decedat in urma cu ceva ani, dar, nu inainte de a imi povestii diverse aspecte din viata de odinioara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu ocazia vizitei Mariei Antonescu, sotia maresalului Antonescu in 17 august 1942 la Tg-Jiu, bunica mea, Evantia Stroe, a fost decorata de catre aceasta prin Inalt Decret Regal Nr 2343 din 13 august 1942 cu Meritul Sanitar Clasa I pentru merite deosebite aduse in calitate de sora medicala in perioada razboiului. Amanunte despre aceasta vizita sunt descrise aici,
    http://www.zvj.ro/articole-25418-1942+Maria++so++ia+Mare++alului+Antonescu+++inaugureaz+++spitalul+din+Lupeni.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pentru realizarea prezentului site. Sunt nepotul familiei Gruia Vasile si Margareta oameni de seama ai orasului Targu Jiu si asi dori sa ma alatur echipei dumneavoastra si sa aflu mai multe imformati despre bunicii mei,

    RăspundețiȘtergere