marți, 22 septembrie 2015

Liceu



Mătușa mea spune cele mai frumoase și cele mai amuzante povești, de aceea eu o vizitez destul de des. Dintre toate poveștile pe care mi le-a spus, cel mai mult îmi plac cele despre vremea când era la liceu. Aproape mereu îmi povestește despre foștii ei profesori care erau foarte severi și despre cât de teamă îi era de unii dintre ei. Magazinul Parâng era locul unde ea și colegii ei se duceau atunci când chiuleau de la ora de limba română, însă nu făceau mai mult de nouă absențe deoarece la zece absențe li se scădea media la purtare ca și acum.
Profesorul de limba franceză era un domn în vârstă care copilărise în același sat cu ea și de cele mai multe ori o întreba ce se mai întâmplă acolo. Era foarte exigent și tuturor le era frică de el, nimeni nu îndrăznea să vorbească la ora sa și de fiecare dată înainte de începerea orei cântau imnul Franței “La Marseillaise”.
Cred că cea mai amuzantă întâmplare pe care mi-a povestit-o a avut loc în timpul orei de matematică. Îi plăcea să citească foarte mult așa că într-o zi a împrumutat de la bibliotecă toate volumele “Război și pace” de Lev Tolstoi. Profesoara de matematică era o doamnă destul de în vârstă care se enerva cam repede.
Nici acum nu știe exact cum s-a întâmplat totul, dar deodată au început să îi cadă din ghiozdan pe rând toate cele 4 volume. Profesoara a început să țipe deoarece i se părea că elevii nu îi respectau ora. Toata lumea era speriată și nimeni nu mai scotea niciun sunet, toți stăteau în bănci tremurând și așteptând cu nerăbdare să se sune de pauză ca să plece profesoara din clasă. Până la urmă profesoara a plecat și în timp a uitat de această întâmplare hazlie.
Pentru mătușa mea, liceul a fost o perioadă minunată și mereu își amintește cu plăcere de cei 4 ani frumoși petrecuți la liceul „Tudor Vladimirescu”.

                                                                             Nicoleta-Alexandra Bîcoi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu