miercuri, 24 iunie 2015

Te port cu mine copilărie...


Cu toții suntem stele! Da, există un moment în care ne naștem și un timp pentru formarea noastră în care prindem strălucirea ce ne definește, această perioadă ce definește frumusețea vieții este: copilăria. Ce timp minunat!
Dacă aș putea, aș îngenunchea în fața copilăriei și i-aș mulțumi pentru tot: pentru toate clipele frumoase, pentru momentele de extaz în care dependența de ciocolată nu făcea atâta rău, i-aș mulțumi pentru că datorită ei am devenit cine sunt acum. Ah, tu, timp, unde te duci, încotro te îndrepți ?...
Cu gândul la timpul ce nu arată îndurare pentru sufletul inocent de copil, mi-am întrebat bunica despre copilăria trăită atunci, despre ceva marcant...
Are atât de multe de povestit! Parcă vorbește despre o altă lume desprinsă din alt univers....
Eu consider că fac parte din generația ce și-a trăit copilăria afară: sărind, jucându-se, socializând fără telefoane sau calculatoare. De-aș putea da timpul înapoi...
Nu se poate! Amintirile sunt razele ce-mi luminează mintea și sper că nu doar mie, ci tuturor…
Bunica nu mai e lângă mine dar o port mereu în suflet... Mi-a povestit și despre copilăria mea... da... jucăuș copil am mai fost! Mi-a spus despre mașinile confecționate de mine din cutii de carton (ce brav șofer mai avea lângă ea!), despre cortul din sufragerie făcut din păturile de pe pat pentru că... așa văzusem eu la TV că... se trăiește periculos.
Dacă ar fi să aleg un loc ce îmi amintește despre copilărie, cel mai bun e grădina casei. Ah, ce am mai explorat-o, ce m-am mai jucat de-a Tarzan în pomii aceia. Am ascuns căței de pe stradă acolo, de frică să nu cumva să îi lovească vreo mașină. Câtă inocență, ce naivitate! Ce timp minunat al plăcerii, al jocului!
Viața e jocul ce te învață să apreciezi lumea copilăriei pentru că acela e cadoul, e darul ce nu-ți va fi luat niciodată cu toate că vântul va sufla rece peste sufletul tău de adult...

                                       Monica-Teodora Scăunașu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu